5 tips voor een volle agenda!

Als PRO wil je niets liever dan lekker aan het werk zijn en de mooiste kapsels creëren. Maar hoe zorg je er nou voor dat mensen jouw salon weten te vinden? En wanneer ze de salon hebben gevonden: Hoe zorg je ervoor dat klanten tevreden de salon verlaten en de volgende keer weer bij jou terugkomen? Wij geven je 5 tips voor een volle agenda.
Als kapper weet je hoe belangrijk het is om klanten tevreden te houden en ervoor te zorgen dat ze keer op keer terugkomen. Maar hoe trek je nieuwe klanten aan en houd je jouw salonagenda lekker gevuld? Bij Haibu shop je niet alleen al jouw kappersbenodigdheden, maar helpen we je ook graag een handje op weg met handige marketingtips. Wij delen vijf praktische tips om meer klanten te bereiken, jouw salon in de spotlights te zetten en klanttevredenheid te verhogen.
Met deze 5 tips zorg jij voor meer klanten in de salon
Het draait niet alleen om jouw skills, maar ook om slimme marketing. Van social media tot kortingsacties—met deze strategieën bouw je een sterke basis voor een succesvolle salon!
Tip 1: Zorg dat je zichtbaar bent op social media
Dankzij sociale media kun je een hele boel mensen bereiken, zonder dat het je al te veel moeite kost! Vraag jouw volgers op Facebook wat zij vinden van die nieuwe behandeling die je aanbiedt, plaats mooie before&after foto’s op Instagram of maak samen met de collega’s een grappig filmpje op TikTok. Wanneer je ervoor zorgt dat veel mensen jouw bericht liken, delen of een reactie achterlaten, zal het bericht ook bij andere mensen onder de aandacht komen. Zo raken steeds meer mensen op de hoogte van jouw salon! Een andere tip voor meer zichtbaarheid op social media is door klanten zelf wat te laten delen en jouw salon te taggen!
Wil je weten hoe je jouw kapsalon in de spotligts zet op social media? Lees dat deze blog met 5 tips voor een succesvol social media account.
Tip 2: Organiseer win acties
Wat natuurlijk naadloos aansluit bij tip 1, is de tip voor het organiseren van win acties. Dit kun je op jouw sociale mediakanalen doen, bijvoorbeeld met een like&deel actie, maar dit hoeft natuurlijk niet! Wat dacht je van een actie waarbij klanten het bedrag van een behandeling terug kunnen winnen? Op deze manier ben jij verzekerd van een volle plek in jouw agenda!
Tip 3: Geef korting op een volgende behandeling
Zeg nou zelf: iedereen houdt van korting! Om ervoor te zorgen dat klanten de volgende keer ook weer naar jouw salon komen, zou je korting op een volgende behandeling kunnen aanbieden. Dit is voor veel mensen een goede stimulans om weer terug te komen. Deze tip is ook goed te combineren met tip 1 uit deze blog! Bijvoorbeeld: laat klanten op hun eigen social media kanaal plaatsen dat zij bij jouw salon zijn en laat ze de salon taggen. In ruil daarvoor geef jij de klant 10% korting op hun behandeling.
Tip 4: Geef gratis mini’s weg
Hoe leuk is het om jouw klanten te verrassen met leuke mini’s! Een bijkomend voordeel is dat, door een mini van het gebruikte product aan een klant mee te geven, de klant kan ervaren hoe prettig het is om het product ook thuis te gebruiken. Zo vergroot je de kans dat de klant ook voor zijn of haar verzorgings- of stylingproducten bij jou komt!
Tip 5: Mond-tot-mond reclame
Mond-tot-mond reclame is één van de meest effectieve soorten reclame die er is. Waarom zou je hier dan niet extra gebruik van maken? Brengt een bestaande klant een nieuwe klant naar de salon? Dan kun je zowel de bestaande klant als de nieuwe klant extra korting geven. Of wat dacht je van een leuk cadeau, bijvoorbeeld een heerlijk haarverzorgingspakket!
Wat doe jij om te zorgen dat jouw klanten tevreden zijn en een volgende keer graag weer bij jou terugkomen? Laat het ons weten in de comments. Zo kunnen we elkaar een handje helpen!